måndag 5 juli 2010

Bin och getingar.

Okej, jag vet att jag har tjatat en del om getingar och bin och varför bin är bättre än getingar och så... Men jag tycker inte att jag har fått min poäng helt klargjord så jag tänker bara utveckla det lite lite mer nu eftersom jag har suttit och tänkt på det en del den senaste timmen (nej, jag har inget liv). Btw, hur du kan se skillnad på bin och getingar är genom att bin har lite mer päls och är således lite mer fluffiga. Getingar är kala och mer svartgula. Bin är typ svartbrunorange. Typ.

Varför honungsbin och och hela bisläktet är bättre än getingar:

1. Bin är veganer och getingar är köttätare.
Go veganism! Getingar äter till och med bin!

2. Bin gör honung och getingar gör inte ett skit förutom att surra runt och sticka folk.
^ that basically sums it up.

3. Honungsbin offrar sitt liv när de sticker en och det gör inte getingar.
Detta leder naturligtvis till att bin är mer försiktiga med att över huvud taget sätta sin tagg i dig vilket gör att du inte behöver vara lika rädd för dem som för en potentiell geting.

4. Humlor är en sorts bi, och vem älskar inte humlor?
Dessutom kan humlor stickas lika mycket som en geting men honungsbiet kan bara göra ett avgörande stick. Honungsbin är martyrer!!!

5. Det är bra att vara bi, right? Nämen jag har inga fler anledningar.

4 kommentarer:

  1. Wow. Jag är på din sida i den här frågan nu. Fast vi bör inte definiera getingar som onda varelser, de kanske är ledsna att de inte är lika bra som bin.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer dock alltid se getingar, bin etc. som ett otroligt hot gentemot mig. Jag tror nog att jag har en fobi för sånt.

    Det var förresten något pucko som ville para afrikanska hongunsbin och europeiska honungsbin, men det resulterade att de istället blev mördarbin och är superaggressiva. D:

    Men jag älskar humlor. De gör ingenting, de bara humlar omkring och är jättesöta och har inte PMS.

    SvaraRadera
  3. Haha, underbart!
    Jag har aldrig fattat skillanden, förutom att bin har ett sötare namn som låter snällare.

    Men nu förstår jag varför det är så!

    SvaraRadera
  4. @Isabelle vad var syftet med att para afrikanska och europeiska bin? Bättre honung? :P Du borde inte se dem som ett hot! Se bin som några ypperligt civiliserade och produktiva varelser som bara vill mysa och sniffa på blommor dagarna i ända. Getingar får du dock gärna frukta för min del!

    SvaraRadera